Om du aldrig har loggat in på vår webbplats tidigare, behöver du först skapa ett konto. Fälten markerade med * är obligatoriska.
• För att delta i Senioruniversitetets arrangemang krävs medlemskap i föreningen. Medlemskap tecknas per kalenderår.
• För att anmäla dig till ett arrangemang via hemsidan måste du ha ett konto (Mina sidor) som du själv skapar
på vår hemsida. Där anger du ditt personnummer, som också blir ditt kundnummer. Uppge alltid ditt kundnummer vid kontakt med kansliet.
• Du som inte har tillgång till internet kan anmäla dig med den posttalong som finns längst bak i den tryckta katalogen. Senioruniversitetet skapar då ett konto åt dig när din talonganmälan registreras.
• Anmälan per telefon, e-post eller personligen tas inte emot.
• När du bokar via hemsidan betalar du med swish eller kort. Om du bokar med talong får du alltid en faktura.
• Du måste ha en egen e-postadress då all kommunikation, bekräftelse, kallelse och ev. faktura går till denna. Av säkerhetsskäl kan bokningssystemet inte hantera en e-postadress som du delar med någon annan medlem. Om det inte finns någon e-postadress registrerad på ditt konto skickas information från oss med vanlig post.
• Vid anmälan via hemsidan godkänner du att dina personuppgifter hanteras enligt dataskyddsförordningen
(GDPR).
• Talonganmälan måste ha namnunderskrift för att vara giltig. I och med detta godkänner du de anmälningsvillkor som gäller och att dina personuppgifter hanteras enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
• När du bokar ett arrangemang via hemsidan får du omedelbart besked om du fått plats. Bokar du med talong hanteras de i datumordning och besked kan dröja något. Besked får du med e-post eller vanlig post.
• Om arrangemanget är fullbokat kan du boka reservplats. Blir det en plats ledig får du meddelande via e-post/sms och godkänner och betalar på Mina Sidor. Betalning sker med swish eller kort och du får en bekräftelse via e-post. Har du inte godkänt/betalat den erbjudna platsen inom 24 timmar efter att vi skickat e-post/sms tas din reservplats bort helt. Vill du inte längre stå som reserv, avanmäler du dig på Mina sidor.
• Anmälan till arrangemang är bindande. Om du ändå måste avboka gör du det själv på Mina sidor. Vid avbokning debiteras en avgift på 50 kr. Avbokning måste ske senast sju dagar innan arrangemanget startar för att avgiften skall återbetalas. Därefter kan arrangemanget inte avbokas, annat än vid sjukdom. Medlemsavgiften återbetalas ej. Har du inte tillgång till internet så kontaktar du kansliet för att avboka din plats.
• Ångerrätt: Enligt lagen om distansavtal har du möjlighet att ångra din anmälan inom 14 dagar från dagen då vi bekräftat din anmälan (ångerfristen). Om du vill ångra din anmälan skickar du e-post eller brev till kansliet och anger att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du ångrar dig under ångerfristen kommer vi att återbetala kursavgiften. Om kursen påbörjats under ångerfristen återbetalas inte de delar av kursen som ägt rum, oavsett om du deltagit eller inte. Medlemsavgiften återbetalas ej.
• Avbokning på grund av sjukdom: Blir du sjuk när arrangemanget redan startat återbetalas avgiften för återstående tillfällen om du skickar in läkarintyg. Medlemsavgiften återbetalas ej. Hör av dig snarast så att din plats kan utnyttjas av någon som står på tur.
• Anmälan är personlig och en plats kan inte överlåtas till annan medlem.
• Om ett arrangemang inte får tillräckligt antal deltagare, kan det ställas in. Då återbetalar vi inbetalda avgifter, självklart utan avbokningsavgift. Medlemsavgiften återbetalas ej.
• Inställt arrangemang: Om en föreläsare/kursledare får förhinder och ett tillfälle inte kan genomföras, ordnar vi ett nytt som ersättning.
• Ändring i programmet: Programmet kan komma att ändras, exempelvis byte av föreläsare, tid eller lokal. Aktuell information visas alltid på hemsidan (se kursbeskrivningssidan). Sena ändringar skickas per e-post/sms till deltagarna.
• Kostnader för litteratur, kompendier, entréavgifter och dylikt kan tillkomma.
• Reklamation – om du inte är nöjd och vill reklamera gör du det skriftligen till kansliet@senioruniversitetet.se eller via brev till: Senioruniversitetet, Box 6276, 102 34 Stockholm.
Genom att du klickar på REGISTRERA när du skapar ett användarkonto godkänner du att Senioruniversitetet lagrar dina person- och kontaktuppgifter. Uppgifterna registreras också när du bokar in dig på våra arrangemang.
Senioruniversitetet i Stockholm lagrar och använder dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personnummer används för statistik och är ett villkor för statsbidrag till våra arrangemang. För att underlätta administrationen lagrar vi uppgifter om namn, adress samt vilket arrangemang du deltar i. Uppgifterna använder vi i vårt kundregister för att sända dig information om kommande verksamhet. Om du inte vill ha fortsatt information kontaktar du vårt kansli.
Senioruniversitetet är enligt GDPR skyldigt att på din begäran rätta, blockera och utplåna uppgifter. Mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du här.