Frågor och svar: Inloggning/Användarkonto

Inloggning / Användarkonto


• Jag kan inte skapa ett användarkonto. Hur gör jag?

Följ anvisningarna som finns på startsidan – du hittar dem under knappen Användarkonto, eller HÄR.

För att skapa ett användarkonto, gör så här: Klicka på den blåa knappen LOGGA IN högst uppe till höger. (Notera att denna knapp blir till en rund ikon med en gubbe om du surfar på vår hemsida via en mobiltelefon eller surfplatta.) Klicka sedan på länken Skapa ditt konto här och fyll i dina person- och kontaktuppgifter. Kom ihåg att godkänna våra anmälningsvillkor. Därefter klickar du på REGISTRERA (Obs! Använd ej Enter-knappen). Klart!

Vid registreringen måste du uppge ditt personnummer, alltid 12 siffror med streck (t.ex. 19451230-1234), så kontrollera noga att du skrivit in korrekt nummer. Endast svenska personnummer gäller. (Saknar du svenskt personnummer, kontakta kansliet.) Personnumret är därefter ditt kundnummer hos oss.

E-postadress är obligatorisk vid registreringen, däremot inte telefonnummer eller mobilnummer.

För bästa upplevelse rekommenderar vi att du använder den senaste versionen av webbläsaren Google Chrome när du surfar på vår hemsida. Du kan ladda ner Chrome HÄR

 

• När jag vid inloggningen skriver in mitt personnummer ändras detta till mitt telefonnummer. Hur får jag bort det?

Du har förmodligen aktiverat Autofyll-funktionen i din webbläsare. Gå till inställningarna i din webbläsare och ta bort funktionen. Vi rekommenderar också att rensa webbhistoriken och ta bort alla sparade lösenord och kakor (cookies). Kom ihåg att stänga webbläsaren därefter och öppna den på nytt innan du skriver in vår adress i adressfältet.

 

• Var hittar jag Mina sidor?

Du kommer direkt till Mina sidor så fort du har loggat in på ditt användarkonto. När du sedan surfar på vår hemsida i inloggat läge, kan du alltid se Mina sidor genom att klicka på ditt namn högst uppe till höger (den blåa texten Du är inloggad som…).

 

• Kan jag registrera ett användarkonto och uppge samma e-postadress som min make/maka (eller någon annan)?

Nej. En och samma e-postadress kan av säkerhetsskäl inte vara kopplad till två olika användarkonton.

Vi rekommenderar starkt att du uppger både din e-post och ditt mobilnummer så att vi snabbt kan nå dig med viktiga uppdateringar gällande dina arrangemang, t.ex. vid inställda eller framskjutna lektioner o.dyl.

 

← Tillbaka till Frågor och svar


Sidan uppdaterad senast den 2021-05-06 kl. 10:00

På senioruniversitetet.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor? Ok